Kinijos autonominių transporto priemonių įmonė „WeRide“ oficialiai ruošiasi viešam JAV debiutui, praėjus daugiau nei metams po to, kai Kinija pradėjo švelninti veiksmingą draudimą vykdyti IPO užsienyje. Bendrovė savo pirminiame viešajame siūlyme siekia įvertinti net 5,02 mlrd.
„WeRide“ tikisi iš savo pasiūlymo surinkti apie 96 mln. USD arba 111,3 mln. USD, jei jos draudikai visiškai pasinaudos savo perviršio paskirstymo galimybe, darant prielaidą, kad IPO akcijos kaina yra 17 USD už vieną Amerikos depozitoriumo akciją (ADS). Bendrovė siūlo 6,45 mln. ADS už 15,50 USD ir 18,50 USD už akciją kainų intervalą, todėl IPO ji gali surinkti net 119,4 mln.
Be to, kai kurie investuotojai jau sutiko įsigyti akcijų už 320,5 mln. USD tuo pačiu metu vykdant privačią platinimą. Pavyzdžiui, „Renault Nissan Mitsubishi Alliance“ rizikos grupė „Alliance Ventures“ sutiko nupirkti akcijų už 97 mln. Kiti investuotojai yra JSC International Investment Fund, Get Ride ir Pekino Minghong, remiantis teisės aktų nustatyta paraiška.
Paraiška pateikta po to, kai „Bloomberg“ pranešė, kad „WeRide“ siekia iki 400 mln. Maždaug 100 milijonų JAV dolerių iš to gautų iš IPO ir apie 200 milijonų iki 300 milijonų JAV dolerių platinant.
„WeRide“ laiku neatsakė į komentarą.
Jei ir kai „WeRide“ pasirodys viešai, tai bus didžiausias Kinijos bendrovės IPO JAV akcijų rinkoje nuo tada, kai Geely priklausantis prabangių elektromobilių startuolis „Zeekr“ gegužę pradėjo pardavinėti akcijas Niujorko vertybinių popierių biržoje. Nuo debiuto Zeekr akcijos atpigo 48%.
„WeRide“ iš pradžių pateikė konfidencialų pareiškimą, kad 2023 m. kovo mėn. būtų paskelbtas viešai JAV. AV bendrovė iš viso surinko 1,39 mlrd. USD, įvertindama 5,11 mlrd. USD, pagal „PitchBook“ duomenis. Tačiau nuo 2022 m. „WeRide“ nekėlė privataus turo, o rizikos kapitalo įmonės atsisakė rašyti didelius čekius autonominių transporto priemonių įmonėms, turinčioms ilgus kelius iki pelningumo. Jei „WeRide“ tikisi plėstis ir išlikti konkurencinga, ji turės patekti į viešąsias rinkas.
Bendrovė turi leidimus savarankiškai veikti Kinijoje, JAE ir Singapūre. Ji taip pat turi leidimus testuoti su vairuotoju ir be vairuotojo Kalifornijoje ir aktyviai testuoja San Chosė. Be viešai prieinamos robotaksi operacijos, „WeRide“ kuria be vairuotojo turintį robobusą, „robovaną“ (prekių pristatymui) ir „robotasweeper“. Bendrovė taip pat siūlo pažangias pagalbos vairuotojui sistemas ir planuoja jas parduoti originalios įrangos gamintojams.
„WeRide“ pajamos per pirmuosius šešis 2024 m. mėnesius buvo 20,7 mln. USD, o tai yra mažesnės nei 2023 m. pirmojo pusmečio pajamos – apie 25,5 mln. Tai sudaro 121,3 mln. USD nuostolį 2024 m. pirmąjį pusmetį ir 100,9 mln. USD 2023 m. pirmąjį pusmetį.
Remiantis WeRide paraiška, bendrovė planuoja išleisti 35% iš IPO gautų pajamų tyrimams ir plėtrai; 30 % autonominio vairavimo automobilių parko komercializavimui ir eksploatavimui, taip pat rinkodaros veiklai, siekiant plėstis į naujas rinkas; 25 % kapitalo išlaidoms, pvz., bandomoms transporto priemonėms įsigyti; o likusieji 10% – bendriems įmonės tikslams.
„WeRide“ nėra vienintelė Kinijos AV kompanija, kuri nori išbandyti savo laimę JAV rinkose. Pranešama, kad Pony.ai, vienas pagrindinių jos konkurentų, vėl ruošiasi JAV IPO po to, kai ankstesnės pastangos žlugo 2021 m. Pony tikėjosi viešo debiuto su 12 mlrd. nes jai buvo sunku gauti Pekino patikinimą, kad jis netaps susidorojimu su Kinijos įmonėmis, kurios viešai skelbia užsienio biržas.
Šis straipsnis buvo atnaujintas, įtraukiant numatomą WeRide vertinimą, bendrą sumą, kurią jis tikisi surinkti, ir informaciją apie investicijas iš privataus investavimo. Šis straipsnis iš pradžių buvo paskelbtas rugpjūčio 9 d., 10:15 PT.
Source link